reklama

Chcem byť v tebe!

Neupokojená, neutíchajúca a nekonečná... To sú len tri z mnohých prívlastkov. Každý z nás ju v sebe má. Len každý inú. Po bohatstve, láske, peniazoch, šťastí, zdraví, úspechu... Túžbu!Pri počutí zhluku týchto piatich písmen sa mi v mysli vynorí túžba po láske, milovaní a spojení dvoch tiel a duší v jedno. Postavia sa mi chĺpky na rukách a celé telo ovládne triaška. Hlad po dotykoch, bozkoch, hladkaní, či hryzení... Pocit, keď vypnem všetky svoje racionálne myšlienky, mozog má prázdniny a nasledujúce chvíle sú iba obrazom (a odrazom) srdca, duše a tela.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (18)
Obrázok blogu
(zdroj: Janka Strapková)

Samozrejme, otázka túžby nie je vždy zodpovedaná vzájomným tlkotom dvoch ľudí. Túžba vyjadruje to, čo je pre človeka dôležité a čo by chcel dokázať. Daným pocitom môžeme charakterizovať aj vysnený cieľ človeka. Niektorí z nás túžia byť bohatí a robia pre to všetko. Iní, ak prekonali ťažké zdravotné ochorenie, chcú žiť a venovať sa sebe a svojmu okoliu tak, ako keby každý ich ďalší nádych mohol byť posledným.
Pri zhmotňovaní predstáv a snov sa často objaví problém egoizmu. Čo ak po niečom túžim a jeho dosiahnutím ublížim ostatným? Hop alebo trop? V dnešnej modernej spoločnosti (z môjho pohľadu) je riešenie rébusu jednoznačné! Dnešná populácia si vyberie SEBA. Vyberú si to, čo robí najlepšie im a čo prináša úžitok výhradne im. Pri tejto myšlienke mi napadá veta, ktorú som počula a zaujala ma: „Na prvom mieste ja, potom ja, potom ja, potom dlho nič, potom ja a potom MOŽNO ostatní (ak mám z nich osoh)!“ Veta znie divne, až neuveriteľne, ale badám, že takto to v dnešnom svete chodí. Nepozeráme na susedov, priateľov, ba niekedy ani na rodinu a svoju myseľ si „chlácholime“ vetami typu: „Keď bude dobre mne, bude aj všetkým v okolí.“
Keby chcel niekto vedieť, čo túžba je aj odborne, aj na to je odpoveď. Je to citové napätie vzniknuté zo snahy niečo dosiahnuť, získať, dychtivé prianie, želanie si niekoho, niečoho; žiadosť, túženie... Je to pravda. Avšak, je to pre každého iba prianie? Čo ak u niekoho splnenie túžby je iba suchou povinnosťou? Alebo uskutočnenie neuskutočniteľného?
Uvažovali ste niekedy nad tým, po čom najviac túžite? Kde alebo s kým by ste sa chceli vidieť o ďalších desať rokov? Opýtajte sa sami seba, či pre to robíte všetko, čo môžete alebo o tom len snívate?

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

„Naša povaha je už taká, že keď sme získali väčšie veci, túžime ešte po väčších." (L. A. Seneca)
„Vraj málo stačí k životu.
Len teplo dlaní.
Len rána chvejúce sa prebúdzaním.
Okamih, ktorý niečo
zatají, či objasní.
Ticho čo postúpilo do básní."
(M. Dobrovičová - Kto svetlom bol ten svetlom zostáva, úryvok z básne Málo)

Michaela Rerková

Michaela Rerková

Bloger 
  • Počet článkov:  37
  •  | 
  • Páči sa:  0x

"...niečo ako oheň, niečo ako dym. Kde som? Kde som? Kedy poletím? Hučí vo mne more, chcem sa skryť, prepadlo sa do mňa tisíc Atlantíd. Celá Zem mi visí na nohách..." (z poézie Miroslava Válka Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu