reklama

Cítiť či uvažovať?

Pamätáte si na motýliky v brušku? Na ten neskutočne dobrý pocit, ktorý je tak intenzívny až nás bolí? Na tú radosť zo stretnutia s milovanou osobou? A potom časom príde rozčarovanie. Človek zistí, že motýliky a tá prvotná radosť nie sú všetko a v živote je potrebných oveľa viac vecí. Príde okamih, keď sa už nepozeráme na toho druhého ako na svoju lásku ale ako na svojho partnera. V tom dokonalom prípade sa obidve možnosti zlučujú a láska je zároveň partner. No nie vždy to tak je. Ako sme tieto dve základné skutočnosti brali, keď sme mali 18 a ako ich berieme, keď máme aj keď len o 7 rokov viac?

Písmo: A- | A+
Diskusia  (1)

Pri stretávkach s priateľkami sa často smejeme na našej puberte, na prvých láskach, na tom aké sme boli bláznivé a ako sme používali iba srdce a rozum bol vždy zásadne vypnutý a poslaný niekde na dovolenku. Vtedy sme neuvažovali nad tým z akej rodiny daný „pán dokonalý“ pochádza, nemysleli sme na jeho finančné konto a už vôbec sme si ho nepredstavovali ako otca našich detí. Jediné čo nás zaujímalo bolo – či sa dobre bozkáva, či vyzerá k svetu, ako ho vníma naša partia a či sa za neho nebodaj v spoločnosti nebudeme hanbiť. Keď to bol aj mierny grázel, tak mal plusový bod k dobru. A boli sme šťastné. Veľa priateľov z môjho okolia zostali s partnerom, s ktorým sa spoznali v období, keď neriešili materiálne záležitosti a alfou a omegou bolo pre nich srdce.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou


A ako je tomu teraz? Mám síce len 25 rokov, no už teraz cítim zmenu. Chlap ma zaujme, je sympatický, charizmatický, máme sa o čom zhovárať... A potom nastanú otázky: vedel by sa o mňa postarať keby som prišla o prácu? Vie sa postarať sám o seba alebo je závislý na rodičoch? Nie je náhodou maminkin maznáčik? Aký má vzťah k deťom? Nepije veľa? Nefajčí veľa? Žije iba pre daný deň alebo si tvorí rezervu do budúcnosti? Nie je agresívny? Toto je len príklad toho, čo sa mi začne točiť v hlave po stretnutí s niekým z opačného pohlavia. To, že sa mi páčil, že ma priťahoval alebo že mal nedajbože krásne oči ide do úzadia a srdce sa vypne. Hlavnú rolu už hrá rozum a reálne myslenie ohľadom života.

SkryťVypnúť reklamu
reklama


My ženy hľadáme lásku. Aspoň teda ja ju hľadám. Verím v romantické filmy, kde príde princ a zachráni ma z nejakej nepríjemnej situácie, stretnú sa nám pohľady, všetko okolo zastane a obaja vieme, že sme jeden pre druhého stvorení. Ale potom príde reálny svet a nejako na svoje pocity a túžby zabúdam. Chcem jedno ale vylučujem to druhým. Bála som sa, že som divná a že som v tom sama, no viacero ľudí mi potvrdilo, že tento svet taký je. Potláča v nás primárne túžby. Nakoľko svet nie je tak jednoduchý ako pred 80timi rokmi, keď ľudia potrebovali iba strechu nad hlavou a trochu jedla, je nájsť životného partnera oveľa ťažšie. Pretože častokrát nemyslíme srdcom ale hlavou. A potom sa čudujeme prečo sa vzťahy, manželstvá a rodiny časom rozpadajú.

SkryťVypnúť reklamu
reklama


Možno veľa z vás nebude so mnou súhlasiť. No myslím si, že nielen ja mám čo robiť, aby som sa znova preklopila na systém „puberťákov“, ktorí nemyslia ale cítia a v konečnom dôsledku sú oveľa šťastnejší.

Michaela Rerková

Michaela Rerková

Bloger 
  • Počet článkov:  37
  •  | 
  • Páči sa:  0x

"...niečo ako oheň, niečo ako dym. Kde som? Kde som? Kedy poletím? Hučí vo mne more, chcem sa skryť, prepadlo sa do mňa tisíc Atlantíd. Celá Zem mi visí na nohách..." (z poézie Miroslava Válka Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu